نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش گفت : باید این دلسردی را به نشاط تبدیل کنیم تا در حضور مردم
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 284
:: بازدید ماه : 7973
:: بازدید سال : 20662
:: بازدید کلی : 297800
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 10 خرداد 1400

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مدیر کانون  بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش جلسه ی مشترک « هیئت اندیشه و همفکری ـ سیاسی بصیرتی قبل از انتخابات و امر به معروف و نهی از منکر » در دفتر سرپرست اداره ی ورزش و جوانان این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10:15 روز دوشنبه 10 خردادماه1400 مصادف با 31 ماه می  2021میلادی روز جهانی بدون دخانیات با رعایت پروتکل های بهداشتی جلسه ی مشترک « هیئت اندیشه و همفکری ـ سیاسی بصیرتی قبل از انتخابات و امر به معروف و نهی از منکر » با سخنرانی حجت الاسلام محمد دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش در دفتر سرپرست اداره ی ورزش و جوانان برگزار شد .

در ابتدا عباس کرم الهی مدیر بازرسی کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش ضمن خیر مقدم به نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش و قدردانی از سرپرست اداره ی ورزش و جوانان به خاطر میزبانی جلسه پیرامون این جلسه گفت : به دلیل وضعیت  ویروس منحوس کرونا امروز علاوه بر این که سه جلسه را در هم ادغام کرده ایم از تعدادی از اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج ورزشکاران و همچنین دو نفر از مربیان ورزش که در بین جامعه ی ورزش تأثیرگذار هستند دعوت شده تا با استفاده از رهنمودهای نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش با زیر مجموعه های خود برای بالا بردن مشارکت مردمی در روز انتخابات 28 خرداد 1400 صحبت های لازم را داشته باشند .

در ادامه حجت اسلام محمد دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش ضمن قدردانی از این که جلسه رأس ساعت اعلام شده آغاز گردیده بخش اول سخنان خود را به « هیئت اندیشه ورز و همفکری کانون بسیج ورزشکاران » و مهمترین هدف تشکیل هیئت اندیشه ورز را گسترش و ترویج فرهنگ بسیجی در میان «ورزشکاران، قهرمانان ورزشی، جوانان و کارکنان و جامعه ورزشی» شهرستان بیان کرد و افزود: پیشگیری از نفوذ دشمنان و افکار استکباری در میان این اقشار از دیگر اهداف تشکیل این هیات است و حضور جامعه ی ورزشکاران در روز 28 خردادماه پای صندوق های اخذ رأی یکی دیگر از وظایف  شما ورزشکاران بسیجی است .

وی تولید «فکر، ایده، راهبرد و سازوکارهای متناسب» برای تحول و استحکام درونی بسیج ورزشکاران و همفکری در راستای بالا بردن مشارکت مردمی از یک طرف و انتخاب آگاهانه و سپردن ضمام امور کشور را به یک رئیس جمهور اصلح سپردن  از طرف دیگر برای ورزشکاران بسیجی حائز اهمیت دانست و در این راستا گفت : جامعه ی ورزشکاران بسیجی اهم از خواهر و برادر  با حضور گسترده خود در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و نیز ششمین دوره شوراهای شهر،روستا و تیره های عشایری بار دیگر اعتماد قلبی خود را به نظام و انقلاب اسلامی نشان دهند و این  از وظایف هیئت اندیشه ورز است که در این روزها تا جایی که می توانند ورزشکاران رانسبت به  حضور حداکثری تشویق نمایند .

حجت الاسلام  دانیالی در بخش دوم سخنان خود که به جلسه ی سیاسی و بصیرتی اختصاص داشت ، مشارکت بالا در روز انتخابات را پشتوانه ای بین المللی برای رئیس جمهور دانست و تصریح نمود : رئیس جمهور ما اگر پشتوانه ی بهتر و مستحکم تری داشته باشد در چانه زنی های بین المللی  حرف برای گفتن دارد و از او حساب می برند و بر عکس هرچه مشارکت مردمی کمتر باشد ، از نظر امنیتی روی ایران در مجامع بین المللی حساب ویژه ای باز نمی کنند پس باید تمام سعی و تلاش خود را برای بالا بردن مشارکت ملی و انتخابی آگاهانه به کار ببریم .

نماینده ی ولی فقیه در بخش پایانی خود که به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داشت  اظهار نمود : ظرفیت و فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر در زمینه‌های «اجتماعی و سیاسی» خصوصا برای جلوگیری از دلسرد کردن مردم توسط «دشمنان داخلی و خارجی» برای شرکت نکردن در انتخابات ریاست جمهوری ، باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها تقویت شود. و هیئت اندیشه ورز و همفکری کانون بسیج ورزشکاران نیز بین جامعه ی ورزش هم باید مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند و هم ترفندهای دشمنان را خنثی کنند .

وی افزود : عده ای می گویند اگر ایران  در مذاکرات به دشمن امتیاز بدهد  ما این همه مشکل را نخواهیم داشت در حالی که اگر شما به وضعیت کشور لیبی نگاهی اجمالی داشته باشید و  در مقابل اگر نگاهی به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی داشته باشیم ؛ نشان می‌دهد که نظام سلطه برای سیطره ی مجدد بر ایران از هر ترفندی استفاده کرده است از تحریم اقتصادی و تحمیل جنگ هشت ساله گرفته تا سنگ اندازی در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی و حالا ایران در آستانه دهه ی پنجم انقلاب با اتکای به توان داخلی و جوانانش به قدرتی فرامنطقه‌ای تبدیل شده است که نظام سلطه تاب تحمل آن را ندارد و تلاش می‌کند تا با شبیه سازی سناریو‌های موفق براندازی دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی خویش در دیگر کشور‌ها ایران را مهار کند. از سناریو انقلاب‌های رنگی در بلوک شرق تا شبیه سازی طرح براندازی نظام لیبی . کشوری که با نام معمر قذافی آمیخته شده است ازآن زمان که وی بر این کشورآفریقایی ثروتمند حاکم و رفتار‌های خارج از عرفش مورد توجه رسانه‌ها بود تا داستان تلاش او برای دستیابی به دانش هسته‌ای و اختلافاتش با آمریکا و سرانجام سرنگونی اش؛ همه و همه به نوعی نام قذافی را با لیبی پیوند زده است.

حجت الاسلام دانیالی افزود : لغو امتیاز نفتی شرکت‌های خارجی از جمله شرکت اسرائیلی «آنی»، حرکت به سمت «توسعه ی فناوری هسته ای، توسعه ی رشته فیزیک هسته‌ای در دانشگاه‌ها و تلاش برای توسعه ی توانمندی موشکی» از جمله اقدامات قذافی در دوران حکمرانی ۴۲ ساله اش بر لیبی بود. هرچند قذافی با تشدید فشار‌های بین المللی رسما اعلام کرد توان هسته‌ای لیبی هیچگاه علیه اسرائیل استفاده نخواهد شد و همزمان معاهده منع گسترش آزمایش‌های هسته‌ای را امضا کرد، اما در عین حال خواستار خلع سلاح هسته‌ای اسرائیل هم شد؛ رویکردی که به تشدید موضع صهیونیست‌ها در قبال توان هسته‌ای لیبی منتهی و اتهامات جدیدی همچون تلاش برای دستیابی به موشک‌های با قابلیت حل کلاهک هسته‌ای به فهرست اتهامات قذافی اضافه شد. پازل بعدی فشار بر لیبی بر توانمندی موشکی این کشور متمرکز شد، اساس توانمندی موشکی لیبی با خرید موشک‌های اسکاد بی و اسکاد سی و راکت‌های فراگ- ۷ از شوروی از دهه ۷۰ میلادی آغاز شد به طوری که به یکی از قدرت‌های بالستیک در جهان سوم تبدیل شد. مستشاران خارجی فعال در صنعت موشکی لیبی مدعی بودند قذافی به دنبال ساخت موشک‌هایی با برد بالای ۲۵۰۰ کیلومتر بود.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود به آغاز مذاکره ی لیبی برای خلاصی از این فشار همه جانبه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : سرانجام لیبی تن به مذاکره داد. نتیجه ی مذاکرات محرمانه ۹ ماهه میان انگلیس، آمریکا و لیبی به توقف کامل فعالیت‌های هسته‌ای و کاهش فعالیت‌های موشکی این کشور منتهی شد و بازرسان بین‌المللی اجازه یافتند تا از مراکز دلخواه بازدید کنند. روندی که به لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه لیبی منجر شد، اما تحریم‌های مرتبط با موضوع تروریسم همچنان پابرجا ماند.

حجت الاسلام دانیالی در ادامه به ترفند ووعده آمریکا به مردم لیبی که  زندگی بهتر است اشاره کرد و گفت : آمریکا با این بسته تشویقی در قبال اقدامات لیبی نوید اقتصاد مرفه را به لیبیایی‌ها دادند و"جرج بوش" رئیس جمهور وقت آمریکا به مردم لیبی قول کمک می‌داد و می‌گفت: «اگر لیبی در پی اصلاحات داخلی باشد، کشوری آزادتر و مرفه‌تر می‌سازد». آمریکا با این بسته تشویقی در قبال اقدامات لیبی نوید اقتصاد مرفه را به لیبیایی‌ها دادند و"جرج بوش" رییس جمهور وقت آمریکا به مردم لیبی قول کمک می‌داد و می‌گفت: «اگر لیبی در پی اصلاحات داخلی باشد، کشوری آزادتر و مرفه‌تر می‌سازد». هدف از مصالحه لیبی با آمریکا و بریتانیا و تحویل کامل برنامه هسته‌ای این کشور، رفع تحریم‌ها و رونق اقتصادی این کشور بود، اما در عمل لیبی با در اختیار داشتن توان موشکی و هسته‌ای بالا و بیشترین منابع نفتی قاره آفریقا امروز به ویرانه تبدیل شده است.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش به تشابه ترفند های آمریکا در لیبی با کره ی شمالی با ایران  اشاره کرد و یادآور شد : با مقایسه برخورد آمریکا با توانمندی هسته‌ای ایران، کره شمالی و لیبی این واقعیت مشخص می‌شود که آمریکا با هدف محدود کردن توانمندی هسته‌ای این کشور‌ها رویکرد تهدید و تحریم را همزمان به کار گرفت، اما هر یک از این کشور‌ها رویکرد‌های متفاوتی در قبال سیاست‌های آمریکا اتخاذ کردند. کره شمالی بی توجه به تهدید و تحریم‌های آمریکا آزمایش‌های تسلیحاتی خود را بی محابا ادامه داد و بعد از آنکه سراسر خاک آمریکا در تیررس موشک‌های این کشور قرار گرفت حاضر به مذاکره با آمریکا شد. اما در مورد لیبی به عنوان یکی دیگر از کشور غیر همسو با آمریکا و دارنده توانمندی ابتدا با تهدید به حمله نظامی لیبی را وادار کردند تا تمامی تجهیزات هسته‌ای خود را سوار بر کشتی تحویل آمریکایی‌ها دهد و پس از آن به بهانه مبارزه با تروریسم با همراهی ناتو قذافی را سرنگون کردند.همان بلایی را که بر سر صدام در کشور عراق آوردند . ولی آمریکایی‌ها در مقابله با توان هسته‌ای ایران دو راهکار تهدید و تحریم را همزمان به کار گرفتند، اما موضع ایران در قبال فشار‌های آمریکا با دو تجربه ی قبلی یعنی کره شمالی و لیبی متفاوت بود. چرا که ایران ضمن پافشاری بر حقوق هسته‌ای خود رسما اعلام کرد به هیچ عنوان به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و حرکت در این جهت را مخالف اعتقادات دینی و شرع می‌داند و مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فتوای شرعی دادند. ایران در کنار این موضع قاطع توان موشکی خود را برای دفاع از این حقوق گسترش داد و در کنار این توان دفاعی با جامعه جهانی تعامل کرد به گونه‌ای که نه مثل لیبی خود را تسلیم کرد و نه همچون کره شمالی به سمت سلاح هسته‌ای حرکت کرد، بلکه با مذاکرات هسته‌ای ضمن تثبیت حقوق هسته‌ای خود حمایت آژانس بین المللی انرژی اتمی و افکار عمومی جهان را جلب کرد.

نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان نمود : در مجموع با مقایسه عملکرد ایران، کره شمالی و لیبی در قبال فشار‌های غربی‌ها بر توان هسته‌ای مشاهده می‌شود که مواضع ایران زمانی که با توصیه ی مقام معظم رهبری پیش رفت عقلانی و حکیمانه بوده است. موضعی که توان مقابله با ایران را از آمریکا سلب کرده است.اما وقتی از این راه خارج شد مجددا به مذاکره ی در مرحله ی دوم کشیده شد ، مذاکره ای که حضرت آقا از همان روز اول به آن خوش بین نبوده است و ما باید با انتخاب یک رئیس جمهور «انقلابی ، مقتدر ، خدا ترس و مردمی» راه مقام معظم رهبری را ادامه دهیم .

در ادامه « روح اله سلیمانی مقدم سرپرست اداره ی ورزش و جوانان و عضو هیئت اندیشه ورز ، عباس کرم الهی مدیر  بازرسی کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش ، قدرت اله نظری و هادی شادمان  اعضای هیئت اندیشه ورز ، صالح ستاوی رئیس هیئت ورزشی جانبازان و معلولین و مینا ملنگ مربی هیئت ژیمناستیک» هر کدام ضمن اعلام نظر خود برای بالا بردن مشارکت مردمی بین ورزشکاران قول مساعد دادند .



:: بازدید از این مطلب : 1709
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.